'Legacy' domain "web.roblox.com" is a whitelisted link for catalog item descriptions

If you input https://web.roblox.com/catalog/[VALID_ITEM_ID] it displays an origin DNS error when it didn’t use to do it, tested with multiple devices and diferent people, old clothing might be impacted by this since linking other catalog items would convert to “web.roblox” instead of “www.roblox” domain, links with the domain “web.roblox” are clickeable in descriptions but lead to that error.

Windows 11 - Chrome 150

Expected behavior

My clothing links around 2024 were valid with that domain, now the domain appears to be down from who knows when impacting a huge portion of my sales and it’s clickeable when it shouldn’t be.

A private message is associated with this bug report

Here we have the error; tested on an Android 15 using Chrome

1 Like

Sí, a mi también me salió. ¿Pero que es web.roblox.com?

The web prefix was used for users who had their age set to <13 in the past. I am not sure if it’s still done these days.

2 Likes

In (guessed years) 2020 (i remember someone banning me for sending web.roblox.com in discord in 2022, im 15 now) and 2023 if underage discord users sent message https://web.roblox.com/ (or in dms) that get banned and reported to discord by moderator’s discord server in 2022-2023, i remember

2 Likes

También oí que ahora es un antiguo endpoint de servicios de Roblox. Seguramente se eliminó el acceso público, por lo que ya no permite entrar. Lo mismo ocurrió con “st2” y “st3” de DevForum, que antes eran públicos. Yo mismo pude entrar y ver todo, pero después de un día me apareció el mismo error: “Unable to resolve request”.

Entonces, la solución de esta publicación es que probablemente ya no es accesible públicamente o que fue eliminado.

1 Like

Acabo de inspeccionar la página web desde una herramienta de Python que consulta toda su información.

(Imagen tomada en Termux)

Parece que devuelve un código 200, lo que significa que el servidor responde correctamente y la conexión se establece. Sin embargo, desde el navegador parece que la página no funciona o no es accesible.

Editado: Ya esta arreglado, parece que ya es accesible y redirije a Roblox.com

2 Likes