:PasteRegion() Not working as intended

Hi,

For some context, I’m currently developing my own terrain class. This class is used to copy, and paste terrain (The voxel kind) at certain places.

So what’s the problem? Well, once a terrain piece is copied, I can’t re-paste it in a spot I’d like. The only thing I managed to get working is copying the terrain, and pasting it within the exact same spot :frowning:

Below is an image; the blue region is where I copy the terrain from, and the red region is where I’d like it to be pasted:

A demonstration of the issue at hand:

As for the code. Below is the module Terrain, and a server-script Server:

Terrain module:

debug.setmemorycategory("TerrainClass")

-- variables
local terrainModel = workspace:WaitForChild("Terrain")

local terrain = {}
terrain.__index = terrain

-- functions
function terrain.new(size: Vector3, position: Vector3)
	local self = setmetatable({}, terrain)

self.minSignedVector = Vector3int16.new(position.X - size.X / 2, position.Y - size.Y / 2, position.Z - size.Z / 2)
	self.maxSignedVector = Vector3int16.new(position.X + size.X / 2, position.Y + size.Y / 2, position.Z + size.Z / 2)

self.minVector = Vector3.new(position.X - size.X / 2, position.Y - size.Y / 2, position.Z - size.Z / 2)
	self.maxVector = Vector3.new(position.X + size.X / 2, position.Y + size.Y / 2, position.Z + size.Z / 2)

self._region3int16 = Region3int16.new(self.minSignedVector, self.maxSignedVector)
	self._region3 = Region3.new(self.minVector, self.maxVector)

self._terrainRegion = terrainModel:CopyRegion(self._region3int16)

return self
end

function terrain:Clear()
	terrainModel:FillRegion(self._region3, 4, Enum.Material.Air)
end

function terrain:PasteAt(pasteEmptyCells: boolean, corner: Vector3int16)
	terrainModel:PasteRegion(self._terrainRegion, corner, pasteEmptyCells)
end
#
return terrain

Server script:

-- variables
local regionToCopy, regionToPasteTo = workspace:WaitForChild("Region"), workspace:WaitForChild("Region2")

-- modules
local terrainModule = require(script:WaitForChild("Terrain"))

-- functions
local newTerrain = terrainModule.new(regionToCopy.Size, regionToCopy.Position)
newTerrain:Clear()

task.wait(3)

local regionToPasteToPosition, regionToPasteToSize = regionToPasteTo.Position, regionToPasteTo.Size
local newCorner = Vector3int16.new(regionToPasteToPosition.X - regionToPasteToSize.X / 2, regionToPasteToPosition.Y - regionToPasteToSize.Y / 2, regionToPasteToPosition.Z - regionToPasteToSize.Z / 2)

newTerrain:PasteAt(false, newCorner)

And the instance hierarchy in workspace is as such:

image

My main question would be, how would I get the correct “corner” with the size and position of the region? Any assistance, or guidance in the right direction helps a lot.

Thanks in advance! :slight_smile:

I’m having issues with PasteRegion() too. For some reason, I can’t paste a saved region, even at the same position where it was saved.

I tried to use your module just now, but even so PasteRegion() doesn’t work.

My script:

local zone = workspace.Part;
local terrain = workspace.Terrain;

local function reg3FromPart(part)
	return Region3.new(part.Position - (0.5 * part.Size),  part.Position + (0.5 * part.Size));
end

local function Reg3int16_FromPart(part)
	local min =  part.Position - (0.5 * part.Size)
	local max = part.Position + (0.5 * part.Size)
	local reg16 = Region3int16.new(Vector3int16.new(min.X, min.Y, min.Z), Vector3int16.new(max.X, max.Y, max.Z))
	return reg16
end

local function copyReg(region:Region3int16)
	local newTerrainReg = workspace.Terrain:CopyRegion(region)
	return newTerrainReg, region.Min

end

local function pasteReg(terrainRegion: TerrainRegion, corner: Vector3int16)
	if typeof(terrainRegion) ~= "Instance" or not terrainRegion:IsA("TerrainRegion") then warn("A") return end
	terrain:PasteRegion(terrainRegion, corner, true)
end

local function deleteReg(reg3:Region3|BasePart)
	terrain:FillRegion(typeof(reg3) == "Instance" and reg3FromPart(reg3) or reg3, 4, Enum.Material.Air)
end

wait(5)
local copied, cornerPos = copyReg(Reg3int16_FromPart(zone))
print("copied")
wait(1)

deleteReg(zone)
print("deleted")
wait(1)

pasteReg(copied, cornerPos)
print("????????????")

Try dividing the corner’s XZ coordinates by 4 (The Y coordinate seemed to be working)

local newCorner = Vector3int16.new((regionToPasteToPosition.X - regionToPasteToSize.X / 2) / 4, regionToPasteToPosition.Y - regionToPasteToSize.Y / 2, (regionToPasteToPosition.Z - regionToPasteToSize.Z / 2) / 4)
2 Likes

This worked for me, thanks

local reg16 = Region3int16.new(Vector3int16.new(min.X // 4, min.Y // 4, min.Z // 4), Vector3int16.new(max.X // 4, max.Y // 4, max.Z // 4))
1 Like